Powered by Blogger.

Receive all updates via Facebook about Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By IqwanLegion

-OPEN-

Friday, October 12, 2012

Adab Menegur

L : Awak... saya nak cakap sikit boleh???
P : Ape dia???
L : Awak cantiklah...
P : Ye kew???
L : Tapi awak nak tak saya bagi tips sket,

macam mana nak kelihatan lagi cantik...
P : Nak2....cam new???
L : Awak pakai tudung, bertambah2 lagi
cantik kalau tudung yang awak pakai tu
labuh sampai kebawah dada...
P : Ye kew!!!
L : Ye...
P : Thanks awak....(^_^)...
saya taw sebenarnya awak nak
tegur saya supaya pakai tudung,
teguran awak tu membuatkan saya
bersemangat untuk menutup aurat.


Menegur mestilah ada adabnya,
Menegur tanpa adab adalah sifat orang-orang yang sombong,
Menegur kesalahan orang lain hendaklah dengan cara lemah lembut serta secara tersembunyi dan tidak terburu-buru.

Kata Ulama' : Seandainya ada orang yang menegurmu dihadapan khalayak ramai, sebenarnya dia bukan menegurmu tetapi dia MENGHINAMU.

Kata Ulama' : Orang yang menegur saudaranya dihadapan khalayak ramai (walaupun dengan cara lemah lembut) umpama dia menelanjangkan saudaranya.






No comments:

Post a Comment

Popular Posts

HAIRULIQWAN

Copyright © 2012 Ketawa Sedih Bergembira Bersama | IqwanLegion | Designed by Hairul Iqwan